Дан толерације

Capture 1

Толеранција је прихватање, поштовање, разумевање, уважавање туђих мишљења, ставова, идеја, начина живота.

Бити толерантан значи бити отворен, слободан, држати се својих уверења, ставова, али поштовати права других да различито мисле, имају другачије навике, ставове, долазе из других култура, причају другачије,... Бити свестан различитости која нас окружује и са којом треба да живимо у хармонији.

Capture 2О толеранцији треба да се прича, а још више практикује у свакодневном животу и понашању. Толерантним понашањем се гради ненасилно окружење, толеранција мења свет из културе насиља у културу мира и љубави. Прихватањем и разумевањем другачијих од нас, постајемо бољи и квалитетнији људи. Ученици кроз радионице, презентације и друге превентивне активности развијају осећај припадања друштву, негују атмосферу сарадње, ненасилне комуникације, стварајући сигурно и подстицајно окружење. Све ове активности имају за циљ да спрече било какав облик насиља, злостављања, дискриминације.

Capture

Толеранција се учи, негује, практикује. Основу њеног развоја чини породица из које дете потиче. Васпитањем и едукацијом се развија вештина толеранције. Све друштвене структуре морају бити укључене у развој вештина толеранције. Поред породице, школа је најважнија друштвена установа у којој деца треба да развијају и негују овакав облик понашања. Зато наша школа учи децу шта је толеранција, а шта није. Толеранција не значи да је свима све дозвољено, већ да сви имају иста права. Толеранција не значи кршење основних друштвених вредности нити наметање својих уверења другима. Бити толерантан не значи толерисање социјалних неправди или одбацивање туђих уверења. Толеранција значи бити слободан, држати се својих уверења и поштовати друге.

Током радионице ученици су дискутовали на тему толеранције, упознали се са новим појмовима и уз креативни рад представили значај толеранције за развој целокупног друштва.

Стручни сарадник- Маја Живковић

Capture3

ПРОФЕСИОНАЛНА ОРИЈЕНТАЦИЈА

Основна школа „Бранко Ћопић“

Младеново

 

ПРОФЕСИОНАЛНА ОРИЈЕНТАЦИЈА

ФАКТОРИ ВАЖНИ ЗА ИЗБОР ЗАНИМАЊА

 

Драги осмаци, ускоро матуранти,

Сви се налазимо у једном неизвесном моменту, а ви посебно, јер вас чекају важне и значајне одлуке које треба да донесете, а једна од њих је свакако и избор одговарајуће средње школе, односно занимања. Да бисмо вам помогли у томе макар мало, постављаћемо корисне садржаје на ту тему на школски сајт, пратите новости. ☺ Данас ћу вам рећи нешто о ФАКТОРИМА КОЈИ СУ ВАЖНИ ЗА ИЗБОР ЗАНИМАЊА. Дакле, то су:

*склоности и интересовања

Сваком човеку је важно да му рад представља задовољство. Ипак, то је субјективна категорија, па је неком задовољство да ради на отвореном, да се бави биљкама или животињама, а некоме да борави у канцеларији и ради за рачунаром, са бројкама и папирима, некога више интересује рад са техником итд. Због тога је важно да човек обавља посао који је у складу са његовим склоностима и интересовањима. Размислите о својим интересовањима и хобијима, а ако нисте сасвим сигурни поразговарајте са својим родитељима, школским педагогом или стручњаком у служби Националне службе за запошљавање.

*способности

Сваки човек поседује способности за велики број занимања и она се међусобно веома разликују. Са друге стране, ни за кога се не може рећи да је способан за све. Сагледајте: какве су вам здравствене способности и да ли су вам оне препрека ка неким занимањима; да ли поседујете спретност руку и прстију, како се сналазите у простору, разумете ли лако принципе рада машина, колико сте комуникативни, да ли се лако споразумевате са људима, имате ли стрпљења за друге итд. Поразговарајте о овоме са онима који вас најбоље познају, јер ће они можда објективније да процене ваше способности и слабости.

*захтеви занимања

Као што смо већ рекли, свако занимање захтева одређене способности, особине личности, интересовања, мотивацију... Поставите себи питања: „Колико су моје склоности, интересовања и способности у складу са захтевима занимања која ме интересују?“ и „Да ли могу одговорити тим захтевима?“

*алтернативна занимања

Алтернативна занимања су одговарајуће замене, јер има много занимања која су по разним карактеристикама слична и са којима бисте можда били задовољни, а са којима себи повећавате шансе при упису у средњу школу.

*перспективе занимања

За занимање које сте издвојили важно је да се информишете о следећем:

* какве су шансе када завршите образовање да се запослите

* какве су могућности стручног усавршавања и напредовања и

* колико знања и вештине које стекнете можете да искористите за друге послове, уколико из било ког разлога не будете радили изабрано занимање?

*информисање

Пре доношења одлуке, детаљно се информишите о више занимања и то из више извора, јер је несигурно ослонити се само на један. Ваша породица, рођаци, пријатељи, могу вам пружити информације о неким занимањима, као и ученици средњих школа. Међутим, ове информације треба да узмете са дозом резерве, јер могу бити помешана са личним субјективним ставовима, а да нису у питању објективне информације. Педагози у школама и стручњаци у службама за запошљавање могу вам пружити поуздане информације о широком кругу занимања и образовању за та занимања. Различите књиге и брошуре са описима занимања представљају један од најпоузданијих извора информација. Ево пример једне такве брошуре:

vodiczaosnovce.nsz.gov.rs

*образовање за одређено занимање и конкурисање (упис) у одговарајућу средњу школу

Важно је да се благовремено упознате са условима за упис у средње школе, што је ближе одређено конкурсом.

За све недоумице, како у вези професионалне оријентације, тако и у вези свега осталог што вас збуњује или забрињава, пишите ми слободно на:

This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Ивана Милић, школски педагог

27.04.2020.

More Articles...

  • 1
  • 2

  • kanacademy
  • phet
  • mozaweb
  • britanica
  • nacgeografy
  • nacgeosrb
  • zvrk
  • danpodan